Nikolaj Opstrup er ny digital direktør i Bonnier Publications

Bonnier Publications har ansat Nikolaj Opstrup som ny digital direktør (CDO) og medlem af direktionen fra 1. maj 2017.

Nikolaj Opstrup, 44, er en erfaren leder og iværksætter, der har arbejdet med udvikling af digitale produkter og tjenester i mere end 20 år både in-den og uden for mediebranchen. I 1998 var han med til at stifte medie-overvågningsvirksomheden Infopaq, og i 2005 etablerede han både det di-gitale nyhedsbureau Newspaq og nyhedstjenesten MediaWatch. Nikolaj Opstrup har desuden syv års bureauerfaring, blandt andet hos Peytz & Co og Creuna i København.

Administrerende direktør for Bonnier Publications, Jesper Buchvald:
”Nikolaj Opstrup har stor forståelse – og ikke mindst dokumenterede re-sultater – for, hvad der skaber digitale succeser. Han har et skarpt blik for alle de elementer, der skal gå op i en højere enhed for at lykkes, det være sig teknik, koncept, indhold og forretningsmodel. Derfor er Nikolaj Opstrup den rigtige person til at drive vores digitale transformation videre.

Netop denne erfaring er noget, Nikolaj Opstrup lægger stor vægt på:
”Bonnier Publications har været gode til at udnytte deres position inden for nichemedier til at skabe digitale tilbud til læserne. De seneste år har de desuden skabt nogle spændende digitale produkter og tjenester. Her kan min iværksættererfaring og mange års arbejde med koncept- og produkt-udvikling bidrage til den videre udvikling af Bonniers digitale forretning.”

Nikolaj Opstrup afløser Christina Blaagaard, der som tidligere offentliggjort er blevet adm. direktør for Mediehuset Ingeniøren.

Bonnier Publications er en af Danmarks største medievirksomheder med aktiviteter i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Holland. Aktiverne knyt-ter sig til stærke brands som Illustreret Videnskab, Bo Bedre og idényt. Udgangspunktet er magasiner, men der i dag også en omfattende digital forretning.

Administrerende direktør Jesper Buchvald, 24 69 82 20
Nikolaj Opstrup, 31 20 32 90