Bonnier Publications udnævner ny chefredaktør for Historie

Magnus Bergsten, 53 år, er udnævnt til ny chefredaktør for Bonniers Historie, der er Danmark og Nordens største historiemagasin.

Magnus Bergsten fortsætter som chefredaktør for titlerne Populär Historia, Allt om Historia, Militär Historia og Släkthistoria, som Bonnier Publications købte af LRF Media i Sverige i 2016. I begyndelsen af året flyttede medarbejderne fra Malmø til Bonnier Publications hovedkontor i København.

Dermed kraft-samler Bonnier Publications alle sine historiske titler, som dog fortsætter med selvstændige redaktioner. Med 32 medarbejdere er der tale om det største, dedikerede team til formidling af historie i Norden. Derudover er der koblet et netværk af historikere, journalister og redaktører i hele Norden til produkterne.

– Med Magnus får vi en erfaren leder med brede kompetencer og stor publicistisk know-how i spidsen for dette meget vigtige område for os, siger Jens Henneberg, viceadministrerende direktør hos Bonnier Publications.

Udover de fem magasiner udgiver Bonnier Publications specialudgaver og bøger indenfor området samt driver websites. Produkterne er tilgængelige i Danmark, Sverige, Norge, Finland og Holland.

Bonnier Publications er Nordens største virksomhed for special-interesse medier. Blandt de meste kendte brands er Bo Bedre og Illustreret Videnskab

Magnus Bergsten erstatter Henrik Elling, der forlod magasinet tidligere i år for at stifte egen virksomhed.

Jens Henneberg, tlf. +45 40 55 79 93, [email protected]

Magnus Bergsten, tlf. +46 70 2394341, [email protected]