Her er koncernen Bonnier Publications vigtigste brands. De laves i tre forskellige enheder: Bonnier Publications (DK), Benjamin Media (DK) og Bonnier Publications AB (S).

Bonnier domicil solgt til C.W. Obel Ejendomme

Bonnier Publications har solgt sin domicilejendom på Strandboulevarden 130, 2100 København Ø til C.W. Obel Ejendomme. Bonnier forbliver fremadrettet i ejendommen som lejer, og ejendommen vil således også fremover tjene som domicil for Bonnier Publications i Danmark.

Ejendommen, som er på 7.269 m2, er solgt til en pris på kr. 178 mio.

Økonomidirektør Morten Kaiser, Bonnier Publications, udtaler: ”Det er Bonniers strategi at koncentrere sig om vor primære forretning, og vi ønsker derfor ikke at være ejendomsbesiddere. Vi vil glæde os til et langvarigt samarbejde med C.W. Obel Ejendomme, som vi betragter som en særdeles professionel langsigtet udlejer for os.”

Hos C.W. Obel Ejendomme er man glad for at kunne øge sin portefølje af attraktive kontorejendomme i København med ejendommen. ”Vi har i forvejen flere Bonnier-selskaber som lejere i vore ejendomme, og vi er glade for at kunne udbygge samarbejdet med Bonnier ved købet af denne attraktive domicilejendom”, siger direktør Torben Black, C.W. Obel Ejendomme.

Sadolin & Albæk har formidlet transaktionen. Juridisk rådgiver for Bonnier har været Plesner, mens Bruun & Hjejle og Bascon har bistået C.W. Obel Ejendomme.

Bonnier: Økonomidirektør Morten Kaiser – telefon 39 17 20 60

C.W. Obel Ejendomme: Direktør Torben Black – telefon 20 67 65 66